torsdag 9 december 2010

Idag


har jag arbetat på skolan, rycker nämligen in när det är lite knivigt med personal där. Jag har ingen utbildning eller så och har lite kluvet förhållande till om jag tycker att det är roligt eller inte. Jag kom fram till idag att jag inte är en person som är duktig på att lära ut saker, det är ju det man ska göra på skolan så vad gör jag där då? tänker du kanske nu.

Dels så tar man ju vad man får när man är arbetssökande, men  någonstans så känner jag att jag kanske passar in där, som en slags mentor eller coach, för jag talar gärna och ofta om för ungarna när jag tycker att de gör någonting bra, eller river i åt dem när det går överstyr. Något jag känner att lärarna (iallafall på skolan där jag är nu) inte alltid riktigt har tid eller ork med det, då dem i sin tur ska lära sig allting nytt som ändras i läroplanen och inte hinner fånga upp barn som behöver extra omsorg.

Jag skulle kunna tänka mig att jobba som en slags klassmorsa eller "häng i korridoren coach", en sån som ungarna kan komma och prata med om ditt och datt. Vad finns det för utbildning till det? Jag vill peppa, uppmuntra och få de att drömma och tänka framåt, till det som kommer efter skolan, när livet börjar.



0 Kommentarer: