torsdag 9 december 2010

Dag 30 - Favoritglass

Le grande finale i utmaningen 30 dagar, som jag började med precis vid min bloggstart. Fint att få avsluta stort med att berätta om min favoritglass, efter alla djupdykningar i minnernas allé och i mitt inre och yttre jag.

Min favoritglass inhandlas på Visby Glass en solig varm och helt underbar sommardag på Gotland. Jag hittade en ny favorit i somras då jag i min beslutsångest tog en våffla med både kulglass och mjukglass, smakerna på kulorna var Royal Gotland (såklart) med kola och nötter, gammaldags vanilj och jordgubb, mmmmmm, kan känna smaken bara jag tänker på det. Jag kan varmt rekommendera ett besök på detta underbara glasskafé.


Visby Glass, Hästgatan 20 i Visby


1 Kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Glass är definitivt en last!