fredag 10 december 2010

Möblering i avlångt rum

är något som jag grunnar lite på nu inför tonåringens nyrust av rum, har en plan om att göra om  två 90 madrasser till en härlig hörnsoffa, jag tänkte mig det ungefär som nedanstående bild som jag lånat från den här härliga bloggen. Vi fick ju ett gäng soffkuddar över, efter en felleverans då vi köpte vår soffa.
Bild: bodelssons.blogg.se
Det är ju ofta som kompisar sover över och då tänkte jag att vore praktiskt med den  här varianten. Men sen har jag kört fast lite när det gäller resten av rummet, då det också ska finnas utrymme för en 120 cm säng, garderob och helst en sminkhörna. hur får man in det i ett avlångt rum? där långsidorna är ca 5 meter och kortsidorna är ca 3 meter, med dörrhål på den ena kortsidan. Inspirationsbilder och tips mottages tacksamt.


3 Kommentarer:

~ INA ~ Inas☆House sa...

Google har fler tips att ge än jag :) men du får hjärtansgärna fota hemma hos dig så vi får se hur fint du har det. Kram Ina

Den där Victoria sa...

Jag spanar överallt efter inspíration. Att fota här hemma är inte aktuellt just nu, då jag vill vara anonym. Är inte helt säker på att resten av familjen uppskattar det heller. Men man ska aldrig säga aldrig.. Kram Elvira

Att vara någons fru sa...

Avlånga rum är det värsta att möblera! Jag kan själv bli tokig när man kör fast.