onsdag 16 november 2011

Vilken tur att det blev som det blev

Print – left or right...

när det inte gick som det skulle.

Ja, jag pratar naturligtvis om mitt byte av bloggportal, jag har ju sneglat länge på Wordpress och tänkte när jag var hemma och var sjuk förra veckan att NU, nu ska jag ta tag i det. Vilket inte var en sån strålande idé, om man tänker på att jag bara dagen före, hade lyckats radera allt på iPhonen när jag gjorde en uppdatering utan att säkerhetskopiera. Men är man sjuk, rastlös och väldigt ivrig så händer såna här ogenomtänkta grejor, hehe.

Hur som helst så var det inte så enkelt och smidigt som jag tänkt mig, framförallt inte att ha wordpress.org.
Jag fick inte till det med allting, som jag ville, så därför tog jag mig illa kvickt tillbaka till Blogger igen.
Jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte tagit bort något härinne, i min iver.

Hur som helst så är ju inte jag den som ger mig, är ju lite åsnelikt envis, så jag kommer att grotta lite till i det här med Wordpress, då jag fortfarande inte kan släppa det.

Så ni som har Wordpress med egen domän, eller ja, alla ni som har Wordpress, tala gärna om vad ni tycker är för och nackdelar med den bloggportalen, jag vill veta ALLT ;) .





Bild: Ylva Skarp



8 Kommentarer:

anna of sweden sa...

Wordpress ... ja, det är jag också nyfiken på. Hoppas att du får några kloka svar.

Anonym sa...

Har ingen erfarenhet med Wp tyvärr...
Tackar sååå ♥-ligt för Grattiset mé blev sååå glad :)
Ha en fin dag!

Hildas hem - Sofia sa...

Tyvärr har jag inga uppgifter att ge dig om WP, jag har kikat på det men har inte testat det så mkt. Hoppas att du hittar rätt form :)

Kram Sofia

CreandoPhoto sa...

Självklart följer jag dig. Du försvann där när du flyttade...men nu är du tillbaka. Jag har ändrat adressen, men vet inte om den uppdaterar som den ska....? Hur som helst har jag inga som helst tips när det gäller wordpress...mer en undran tror jag... Varför vill man byta?

Ha en toppen-toppen-dag! Kramar Kicki

~ INA ~ Inas☆House sa...

Hello. Jag får inte dina uppdateringar att funka tyvärr :(
Kramis Ina

Unknown sa...

Vet inget om wordpress. Däremot är jag nyfiken och testat lite när Blogger strulade så hemskt, men det funkar inte alls som jag vill. Hoppas du får nått tips här så jag kan läsa. :)
Kram Maria

Vardaxlyx sa...

Hej Elvira! Kan dessvärre inte hjälpa dig med WP men vill säga att du har en kanon trevlig blogg =)
Önskar dig en trevlig dag!

Den där Victoria sa...

Halloj tjejer!

Apropå det här med att ni inte får mina uppdateringar i era listor, så håller jag på att kolla upp vad det kan vara, lägg till mig i bloglovin eller på fejjan på så länge, så missar ni inget :) .

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mitt sug efter att prova Wordpress, jag trivs ju bra på Blogger. Jag antar att det har att göra med nyfikenhet att prova något nytt och att Wordpress har lite roliga grejor som inte Blogger har, fast jag märkte ju nu när jag provade att Blogger har en del fina finesser som inte Wordpress har. Så jag blir kvar här (ett tag ;) )

Tack Vardagslyx för dina fina ord, ska kika in till dig nu tänkte jag.

Kram på er!