måndag 18 juli 2011

Är på jobbet


Bild: Signerat

Och inser att allt jag sitter och drömmer om just nu, finns skrivet på en disktrasa.

Det är hårt att landa i verkligheten igen efter en finfin födelsedagsvecka som avslutades med en helg i glada vänners lag, vänner som jag inte sett på hundra år, minst.

För att sedan komma hem till världens bästa familj och vara trött i ögat och bara vilja kura med dem i det här regnvädret.

Men men, plikten kallar, så nu sitter jag här igen, om än lite motvilligt och hjälper anställda med sina datatrubbel.

Och ni, vad gör ni en sån här regnig dag?

Eller finns det sol någonstans i Sverige månne?



2 Kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Jag sitter också här och jobbar. Och ingen sol här heller.

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Fru Vallmo sa...

Jag pratade i telefon och satt framför datorn, första semesterdag. Försöker undvika storstädningen. Här regn
Kram