torsdag 14 juli 2011

Nobody puts Robyn in a corner

Nej precis, för Robyn är en stjärna, en brutta som gör som hon vill, like a bitch ;) .

Hon gör fantastisk musik, har en egen stil (gudbevars, har någon försökt sig på att dansa eller klä sig som henne?) och hon är bara så......

Cool...




Jag är glad att jag och dottern tog oss till Gävle och såg henne 2005, strax efter att Robyn startat sitt eget skivbolag och kommit ut med superhiten "Be Mine".


Bild: Elvira spekulerar


















Det var en magisk konsert där jag insåg att, det stoppar nog inte här, utan Robyn kommer vi att få se mer av i framtiden.





Vilket stämde. Hon fortsätter att imponera även nu.

Sveriges egen Madonna säger många, men jag tycker inte att hon ska behöva jämföras med någon, hon är ett eget slag.

Robyn har såklart en solklar plats bland de tio svenska kvinnliga sångerskor som jag gärna lyssnar på.

Ni kan läsa mer om Robyn här.










2 Kommentarer:

Miss M sa...

Har alltid älskat Robyn, även på tiden; "Do youreally want me"! Fick skit för det då, men nu så är olyckskorparna hennes största fans! Pah säger jag ;)
Kallades för övrigt för Robyn på 90 talet när jag också hade page! Var så lik henne då! Inte mig emot; coola, kaxiga och själständiga kvinnor gillar jag!

Åse - Interiörguiden sa...

Stort grattis i efterskott! Vi är ett ganska stort gäng inredningsbloggare som verkar fylla den här veckan. Vi borde fixa en stor, galen födelsedagsfest : )