torsdag 16 juni 2011

Sommar sommar sommar

i P1 och en trave pocketböcker, det är några av ingredienserna för en bra sommar tycker jag.

Sommar i P1

Här är ett axplock av fina sommarpratare som jag tänker lyssna på i sommar.

Underbara Clara, 27 juni
Göran Gudmundsson, 28 juni
Jason "Timbuktu" Diakité, 29 juni
Freddie Wadling, 10 juli
Babben Larsson, 23 juli
Olov Wretling, 27 juli
Johan Wester, 12 augusti

Jag ska försöka att lyssna på så många som möjligt naturligvis, då man brukar kunna upptäcka många intressanta människor och levnadsöden genom sommarprogrammen.

Sommarvärdarna 2011 - gruppbilden Foto: Mattias Ahlm / Sveriges Radio

Klicka på bilden så får du se listan på alla som ska sommarprata.


Har du någon favorit som du tänker lyssna på?







5 Kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

När sommarpratarna kommer igång är det sommar på riktigt!

Och har just upptäckt att alla sommarpratare sedan 2007 finns kvar att lyssna på om man laddar ner Sveriges Radios app till Iphonen! Så den senaste veckan har jag nog lyssnat igenom en sisådär 10-15 gamla intressanta personer!

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Oj, det är svårt att välja. Men Timbuktu, Carl Bildt och Alice Bhaa blir det i alla fall.

Sv: Vad roligt att du läst artikeln. Jag visste inte ens om att tidningen existerade förrän jag blev uppringd av journalisten.

Ha en härlig kväll!

Fru Vallmo sa...

Hej,
vad kul att du tog upp sommarprat idag, för jag frågade mina arbetskompisar precis om det, om de visste vilken tid det sänds...(det visste de inte) så nu fick jag reda på. Jag vill lyssna på en som jag tycker låta tråkig, har upptäckt att man ändra sin uppfattning om dem människorna efter har lyssnat på de på sommarprat.
Önskar dig en fin kväll
Ute

karin - trattoria sa...

freddie wadling vill jag inte missa!

karin - trattoria sa...

freddie wadling vill jag inte missa!