tisdag 14 juni 2011

Kan man önska sig ett Orangeri

i födelsedagspresent?


I så fall vill jag ha ett sånt här, med tillhörande trädgårdsmästare naturligtvis, eftersom jag själv bara har tänkt sitta och njuta av allt det vackra därinne, tillsammans med mina inredningstidningar och något svalkande att dricka.

Jag vet inte riktigt vad som finns i tillbringaren och glaset, men jag tar det också, plus bordet det står på, det kan behövas i mitt Orangeri.

Bilder: Livet hemma
Nu är det ju inte riktigt dags för mig att fylla år ännu, men då det bara är knappt en månad kvar så måste jag ju börja fundera ut något, för jag brukar aldrig veta vad jag vill ha, när någon frågar vad jag önskar mig.

Brukar du veta och kunna tala om vad du önskar dig i födelsedagspresent när du blir tillfrågad?





8 Kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Önska kan man alltid göra! :-) Det ser otroligt fint och mysigt ut på bilderna så jag förstår att du vill ha det.

Unknown sa...

Som sagt, önska kan man alltid och ett sånt hade gärna fått byggas upp här. Vilka sköna bilder :)
Kram Maria

Mamma med ambitioner sa...

Vilket vackert växthus. Vill också ha :)
Önskan är ju fri brukar man ju säga.
Jag kan bara hålla tummarna.
Nästan hela året kan jag rabbla massor av saker eller upplevelser jag vill ha, men när det närmar sig maj månad och födelsedag ja då är det som bortblåst. Allt utom vackra silversmycken då.
Kram Kristina

Sandra sa...

Jag säger liksom mamman med ambitionerna... när man blir tillfrågad så minns man inget av det man gått och tänkt på ;)
Jag har också födelsedag om en månad, och idag informerade jag min sykunnige mommo att sittdynor till trädgårdsmöblemanget inte skulle sitta helt fel! :)

Fröken Fräken sa...

Jag kan bara instämma - det vore underbart med ett orangeri som någon annan skötte om blommorna i! Även jag fyller år om en dryg månad, men jag ska ut och resa i present till mig själv.

Fru Vallmo sa...

Skulle inte heller säga nej till orangerie och trädgårdsmästare. Och jag kan säga någonting jag önskar mig under hela året, men icke när jag blir strax innan frågat, då har jag glömt allt. ;)

Åse - Interiörguiden sa...

Ja, ett orangeri vore trevligt att ha, en terrass också för den delen!

Miss M sa...

Klart man kan! Det står nämligen på min önskelista också =) KRAM!