onsdag 15 december 2010

Vad önskar du dig i julklapp?

är väl typ den svåraste fråga man kan få, näst efter "vad önskar du dig när du fyller år?".

Herregud, det finns ju en uppsjö av saker som man skulle vilja ha hela tiden, men när man får frågan så står det alldeles still, då vet man inte alls. Eller så är det så att det man vill ha är alldeles för dyrt för att våga yppa det som en önskan, jag menar, vem i min omgivning kan slänga åt mig en iPhone, systemkamera, nytapetserade rum i hela huset, eller en resa till ett varmare land? Någon? Nej, jag tänkte väl det.

Nej, jag lägger hellre krutet på barnen, det är ju deras högtid. Huvudsaken är att deras ögon tindrar.

Mannen och jag brukar göra så att vi köper något som vi vill ha till hemmet, eller gör något roligt tillsammans, som julklapp till varandra. När det gäller mannens sida av släkten har vi det smarta systemet att vi vuxna drar lapp om 1 person att köpa julklapp till, på det viset så får alla ett paket och man har bara en att handla till, mycket smidigt och det blir betydligt billigare ;).

Men tillbaka till ovanstående fråga igen, vad önskar DU dig i julklapp?




Bilder från Allt i Hemmet

4 Kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar mig ett arbete med lagom lön och gärna 75% så man får lite tid över till familjen.

Någon?

Miss M sa...

Just nu önskar jag faktiskt mig bara att resterande gravidite och förlossning ska gå bra! Säger som min svärmor; det man vill ha köper man själv nu sen man blivit äldre! Tänker mer på mina söta guddöttrar och spenderar på dem!

Maria sa...

Jag skulle kunna göra en lååååång lista men det säger jag inte om någon frågar. Fånigt egentligen.
Men av svärföräldrarna har vi faktiskt önskat oss en (eller gärna flera) hotellnatt (-nätter).
Det vore ju fantastiskt att få!

Kram

isa sa...

Hej ville bara kicka in en snabbis och säga hej och att jag inte har glömt bort dig och din fina blogg.
har bara haft så fullt upp med min lilla prinsessa på dagarna.

Gud va jag känner igen mig i det du skriver. man får minnes lukor eller så vågar man inte säga det. Jag är likadan om någon är skylldig mej pengar för nåt som dom bett mig att köpa ut. Dom fråågar ja vad ville du för den?? va kostade den..

-ääää glöm det svarar jag alltid.. (Och så min vanliga fras) Det är lugnt!!

Men ska jag önska mig nåt i år matriellt så är det en skruvdragare faktiskt. eller en familje sak så är det en dvd spelare till bilen för ellas skull då vi åker många långa sträckor.
för mig och martin vore den bästa govan barnpassning en gång i halvåret minst. Men sånt är ju bara drömmar i min släkt :/
Men önska det kan man ju alltid göra :)
så dum men sån är jag..