torsdag 16 december 2010

Lite coola

inspirationsbilder till tonårsrum

View in Room

Store-It Bed + Corner Unit Sets

Lite väl amerikanskt och för tuttenuttiga färger för min del förstås, men själva idéen är intressant, då man skulle kunna ha en sängdel och en soff/gästsängsdel. Något som jag funderar starkt på till tonåringens rum, är nämligen lite trött på att släpa extramadrasser fram och tillbaka i tid och otid, eller ja, trött på att tjata om att madrasserna ska tas undan efter övernattningarna som ofta förekommer ;) .

Ultimate Dresser Storage Bed Set
Bilder från pbteen

Lastpallar är ju populära att använda annars, som möbler och inredningsdetaljer. Lite mer rustikt och rufft, det här är snyggt.

Sänggavel du kan göra själv
Bild: Interiörguiden

Men jag tror nog att mannen skulle  misstänka att jag blivit skvatt galen om jag börjar släpa in hans lastpallar för att inreda i huset...

Jaja, jag får spåna vidare, det finns för många möjligheter...

Fortsättning följer...

Dessvärre...


2 Kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag är ju inte så färgglad, så det ska allt vara som i sista bilden om jag ska trivas :-)
Tack för julklapstipsen, det har iaf nu inhandlats en hamburgerpress!

Att vara någons fru sa...

Oooooj vilken tonåring skulle inte vilja bo sådär?!