torsdag 25 november 2010

Dag 16 - Det här upprör mig

Jag är en ganska öppen person som försöker att inte uppröra mig över saker och ting i onödan, oftast kan det handla om missförstånd, så därför försöker jag ta reda på fakta innan jag hetsar upp mig.

Orättvisor överlag kan uppröra mig väldigt. Det kan vara i stort och i smått, jag kan verkligen inte begripa hur  man kan göra skillnad på människor i olika sammanhang.

Sen finns det ju såklart de här självklara sakerna som alla till mans upprör sig på, som exempelvis krig, människohandel, olika lön för olika kön, att mjölken är slut på ICA eller att bussen eller tidningen inte kommer p g a snövädret.

Men man får sålla lite och försöka hitta de positiva glimtarna i livet istället, det blir roligare att leva då.

Så ge ett leende till nästa person du möter, så får du alldeles säkert ett leende tillbaka.


0 Kommentarer: