fredag 19 november 2010

Dag 10 - Det här får mig att gråta

Ja det var ju en trevlig titel såhär på fredagen. Men det är en punkt i den här utmaningen som jag har tagit på mig att följa, så jag kör väl vidare idag också...

Det finns olika saker som får mig att gråta, det kan vara av utmattning, ilska, glädje eller sorg.

Sen jag blev mamma så har jag upptäckt att jag har blivit väldigt lättrörd, ett exempel på det är när jag går på barnens skolavslutningar, då kan jag börja snyfta redan utanför kyrkan, för att det är en sån otroligt laddad stämning då, alla är finklädda, glada och förväntansfulla.

Det kan vara skönt att gråta ut emellanåt, rensa ur kroppen på spänningar som man har gått med en längre tid, man känner sig otroligt lättad efteråt, så gråt på och lätta på trycket ibland, så får du nya krafter sen.

Kram

0 Kommentarer: