tisdag 6 september 2011

Uppföljning - Bussåkandet





Ja hörrni, det där med att åka buss till jobbet som jag skrivit om tidigare. Hur gick det med det, undrar kanske någon.

Jag säger som Alfred i Emil Lönneberga "Det däringa bussåkandet, det tar jag och skiter i".

Det gick nämligen inte så bra som jag hade föreställt mig, det är liksom ingen mening med att köpa dyra månadskort när busstiderna inte alltid stämmer med mina arbetstider, då jag har lite olika scheman.

Men jag åkte buss hela Juli månad, när det var sänkta avgifter på busskortet, så jag gav det en chans i alla fall.





3 Kommentarer:

Anna sa...

Jag bilpendlade till min utbildning i Uppsala efter att jag upptäckte att det var billigare och sparde en MASSA tid! Nu när jag bilpendlar till Gävle så har jag inte ens brytt mig om att kolla busstider eller priser, jag bara vet att det är sämre... förutom det där att man får röra lite mer på sig, vilket är ett stort plus (även om man inte alla dagar tycker det).

Unknown sa...

Det är svårt att åka kollektivt iallafall när man bor utanför stan.
Blir en massa dötid i väntan som kan användas på bättre sätt.
Kram Maria

Den där Victoria sa...

Ja det är trist att det inte fungerade, när jag ville vara lite miljövänlig.

//Elvira