måndag 12 september 2011

Jag är lite mallig idag



då jag har fått en Award av Ute som har den finfina bloggen Fru Vallmo, där hon roar och berör med fina texter och bilder.

Awarden ska man vidarbefodra till 5 andra bloggare och så ska man svara på 5 frågor.

Så jag vill ge den här fina awarden till:

Inas fina blogg Inas House
Partypinglan ;) Helenas blogg En vanlig mamma,
Marias feng shui och inspirationsblogg Snickargården
Pysselgudinnan Petras blogg Popetotrora

och till kvinnan som har min dröm walk in closet eller klädkammare som det heter på svenska,
Sofia med bloggen Hildas Hem

Nu till frågor och svarsdelen.

1.Varför började du blogga? 
Av nyfikenhet och för att ha något att sysselsätta mig med under en period av ofrivillig fritidsforskning.


2. Vilka bloggar följer du?
De som finns i blogglistan till höger här i bloggen och så ett gäng till som jag kikar in till via Bloglovin


3. Favoritfärg?
Grön


4. Favoritfilm/filmer?
"Nyckeln till Frihet", "Stekta gröna tomater", "Forrest Gump" mfl.


5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Italien, för att njuta av det vackra språket, Island för den vackra naturen, rida islandshäst och bada i varma källor, USA och då framförallt New York, för att få känna av riktig storstadspuls :) 


Tack för awarden Ute!









6 Kommentarer:

Miss M sa...

Stort grattis allra bästaste du, den e du värd! KRAM

Åse - Interiörguiden sa...

Stort grattis till awarden!!!

Unknown sa...

Grattis vännen och tack :)

Kram Maria

Helena sa...

Men vad gullig du är som tog med mig också.
Och ett jättegrattis till dig, för du är verkligen värd nomineringen.
Jag älskar dina kommentarer och funderingar om livet i stort och smått.
Kraaaam

Hildas hem - Sofia sa...

Åh detta har jag missat! Så gullig du är. Tack snäll! :)

Kram Sofia

ps. jag har nu uppdaterat dagens inlägg och lagt in dig och en länk till dig där också.

Petra / Popetotrora sa...

Tack raraste du för denna fina! Det värmer! :-)