lördag 3 september 2011

Hej hej, nya datorn





Japp så blev det, en läckert röd Lenovo ThinkPad Edge E520 fick följa med mig hem igår, då jag var och plockade upp resterna efter min gamla trotjänare HP Pavillion, som fått sin dödsdom hos servicebutiken.

Det var moderkortet som hade gett upp i gammeldatorn, men som tur var så kunde de rädda över allt från hårddisken till en extern enhet, så att jag har bilder och annat smått och gott kvar.

Så nu ska väl jag och "Red Edge" ta och bekanta oss lite med varandra, det är ju alltid lika roligt med nya prylar.

"Red Edge" känns kanske inte så flashig förstås, mer än att den är läckert röd,  utan den är ju lite mer robust som en arbetsdator ungefär, men vi ska nog komma överens och hitta på mycket roligt tillsammans.








3 Kommentarer:

Unknown sa...

Vilken tur att de kunde rädda det du hade på hårddisken :)
Alltid skoj med nytt men ack så krångligt innan man lär sig den nya tekniken ;)
Ha en skön kväll
Kram Maria

Milla sa...

Bra val! och tur att det gamla gick att rädda! Jag har själv en Lenovo (typ 3 år gammal) som jobbdator, bara för man jobbar på ursprungsföretaget så får man inte byta dator särskilt ofta... :=) Hoppas du blir nöjd! kram Milla

Åse - Interiörguiden sa...

Vilken lycka med en ny dator! Tur att de kunde rädda det viktiga från den gamla!

Ha en fortsatt skön helg!