lördag 23 juli 2011

När allt är som vanligt men ändå inte

Bild: Elvira Spekulerar

Det som har hänt i Norge är så fruktansvärt obegripligt så det är svårt att ta in, mina tankar går till de anhöriga och en hel nation som drabbas av detta hemska.

Ändå fortsätter livet som vanligt för oss andra, fast med en annan insikt, om att sånt här händer inte bara någon annanstans i världen, utan det har närmat sig vår trygga tillvaro här i Norden också.

Men, livet måste fortgå, vi får inte låta det onda ta över utan vi måste få skratta, leva och njuta av det goda som fortfarande finns.

Så under morgonpromenaden i morse, så kände jag extra tacksamhet över allting som jag har, min familj, vänner och allt det där andra som man oftast tar för givet.

Ta hand om er




2 Kommentarer:

Helena sa...

Hej Söt! Jag kom hem från Finlnd igår morse, efter att ha varit totalt avstängd från allt vad teknik heter i två veckor(förutom radio, enbart på finska, som jag inte fattar något av) och fick en smärre chock när jag hör vad som hänt i Oslo. Fy så hemskt! Jag kände precis som du, en oerhörd tacksamhet över de nära o kära jag har och vill vara med dem mest hela tiden. Hoppas att du har haft det jätteskönt i sommar, so far!
Här tvättas det för fulla muggar innan vi drar iväg på nästa tur, till Mellby strand i några dagar.
Kraaaaam Helena

Smultron på ett strå sa...

Allting sätts på sin spets i sådana här lägen och man är verkligen tacksam för att man får ha sina nära och kära runt sig. Hoppas du får en fortsatt skön helg! //kram maria