söndag 12 juni 2011

Min kompis handjagaren


som jag önskade mig förra året när jag fyllde år, till allas förvåning då vi har en enorm gräsmatta och måste använda en åkgräsklippare för att få bukt på den. Vilken människa tänker ni kanske, att hon inte önskade sig smycken, en upplevelse eller annat lyx.

Men bor man på landet, så ingår det en handjagare anser jag, den är också väldigt praktisk att använda runt buskar och andra otillgängliga ställen där man inte kommer åt med stora klipparen. Dessutom får man gratismotion och snygga armar vilket är en bonus, därför var det den perfekta presenten för mig.

Så säg hej till min trädgårdskompis!

Hmm, undrar tro vad jag ska önska mig i år?





6 Kommentarer:

Unknown sa...

En sån är perfekt!! Ypperligt till att finputsa med runt rabatter och gångar. Saknar den gamla som gjorde sitt sista klipp för x antal år sedan. Har sedan dess sagt att skaffa mig en ny. Kanske borde göra slag i saken nu iår

Kram Maria

Miss M sa...

Själv är jag lat och drömmer om en åkgräsklippare! Velat haft en sån sen "Cant buy me love", tror jag romantiserar dem ;) KRAM

Fru Vallmo sa...

Jag önskade mig en såg som födelesedagspresent, som jag även fick. Alla skrattade och tyckte att maken hade köpt den till sig själv. Men jag blev glad och har använt den.
Apropos gräsklippare, vi kör också båda varianter.
Blir spännande vad du önskar dig då iår! Ha det fint!
Ute

Framgångsbyran sa...

Oavsett om det var en lattjo födelsedagspresent eller ej.. man får ju önska vad man vill. Så får du min fulla respekt! Jag bor ju själv i lägenhet men har funderat när jag går runt i villaområdet hemmavid, varför vill man inte ha en handjagare? Jag ser motionstillfället. Jag har alltid gillat att klippa gräs när jag är hos andra, om de har en handjagare.
Härligt Elvira! Vilka muskler tränas mest vid gräsklippning?
Ha det fint,
Inger

Den där Victoria sa...

Inger: Det är nog armmusklerna som tränas mest tror jag :) //Elvira

Matilda sa...

Jag älskar ljudet av handjagare...

I början av min gräsklipparkarriär klippte jag med en uråldrig och slö handjägare i gjutjärn eller nåt sånt. Det var tungt.

Passa på att klippa när solen skiner så får du fin solbränna också!