måndag 9 maj 2011

Mera loppis

Här är ett till kort på bordet som jag inte kunde köpa igår. Vi hade ju inte alls tänkt att åka på loppis, så jag hade inte någon plånbok med mig.

Nu när jag tittar på kortet, så ser jag ju att jag skulle vilja ha allting som står på det bordet.






Föll också för det här fina slagbordet





och de här underbara Höganäskrukorna

Bilder: Elvira spekulerar

Men det blev som sagt NADA för mig.

Men men, loppissäsongen har ju bara börjat, så jag ser det här som en liten övningsrunda OCH jag kan ju återvända dit nästa helg igen ;) .

Förresten så sa min man att vi har ju ett slagbord nere i pannrummet som vi kanske borde titta på, ja inte bara borde tänkte jag, den ska upp för granskning helt enkelt, vi verkar ju sitta på en guldgruva här hemma, om man bara letar runt lite.








5 Kommentarer:

Helena sa...

Svar:Hihi. Alla på kontoret fotades i Elvisdräkt och bilderna sattes ihop till en liten bok, som blev en present till vår tidigare ägare Hasse Wallman när han slutade. Han blev jätteglad!

Vad surt att hitta en massa grejer man vill ha när inte "plånkan" är med. Å andra sidan kan det ju vara bra också, med tanke på er egna "gömma" hemma. :-)

Ha den bästa dagen.
Kramis

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Vilket otroligt vackert slagbord, håller på och letar efter ett, men har mest letat på blocket och där tycker jag alltid att de är för dyra.
Vilket bra sommarprojekt att samla till glassar till barnen :)
Hoppas du får en strålande dag
kram
Helena

Fru Vallmo sa...

Slagsbordet är otrolig fint! Om du har ett sånt i pannrummet upp med den! Visst är det kul när man hittar fina saker hemma/loppis. Jag ska besöka en loppis nästa helg, blev sugen av dina bilder.
Kram på dig!

Unknown sa...

Ooh... vilken loppis! Synd (eller var det tur) att du inte hade plånboken med dig ;) Kunde bli dyrt annars. Kul om du har en skattkista hemma att plocka ur.. här finns nada sånt. Slagbordet hade vart min dröm.

Kram Maria

Petra-Lantlig Charm sa...

Det där slagbordet vill jag med ha! Har letat men inte hittat något sådant! Det är ursnyggt!

Kram Petra