söndag 3 april 2011

Söndagsbilden vecka 13 - Slalom

Den här suddiga bilden från mobilen får representera vad vi pysslade med under gårdagen. Lika suddig som bilden är, lika usel är min slalomåkning. Jag kommer nämligen inte längre upp än i barnbacken på grund av min fruktansvärda svindel.

Jag blir alldeles kallsvettig, illamående och gråtfärdig när jag åker längre upp i backarna och det gör mig så arg och less, att min svindel ska hindra mig från att kunna åka slalom.

Bild: Elvira Spekulerar

Men jag är glad att barnen har lärt sig att åka i alla fall.  Det är ju något som jag inte gjorde när jag var liten, utan jag tog min första skidlektion för bara ett par år sen. Vilket förstås också vara en bidragande orsak till varför jag inte vågar susa nerför backarna, för att jag har blivit mer harig och försiktig i vuxen ålder.

Annars då..

Jo det blev en helt datafri dag igår, i och med att vi var till Kungsberget och åkte skidor och det var faktiskt riktigt skönt och välbehövligt, för hela familjen. Det kan jag rekommendera faktiskt, en datafri dag i veckan.

Idag blir det tvätt, städ och planering inför veckan som kommer, och så ska jag nog sätta mig en stund och uppdatera mig i bloggvärlden och Fabriken för att se vad ni har pysslat med.

Ha en fin Söndag.







3 Kommentarer:

Unknown sa...

Här är en till som är rädd i backen. Såpass att när jag väl står uppe i backen funderar jag på att plocka av mig skidorna och gå ner.
Numer åker jag aldrig upp och försöker för att lära barna, det fick bli skidskola.

Ha en skön söndagskväll
Kram Maria

Fru Vallmo sa...

Jag har kommit undan att åka slalom till för 2 år sedan. Jag åkte bara barnbacken först (med hjälm så klart, tänk vad pinsamt för barnen!) Sedan blev jag modigare och vågade och stor backen, och jag föll bara 1x. Var jättestolt, men på bilderna som familjen tog, såg det inte så soverän ut, som jag trodde. Jag fick så himla ont i knä. Så nu har jag inte varit på backen i år.
Kram

PS:Hemsk det där med yrsel. Det är så svårt att få en orsak till detta och en behandling som biter.

Petra / Popetotrora sa...

Ja, man kanske skulle ta en datafri dag nån gång. Jag skulle framförallt gärna göra det om jag fick åka skidor istället. Jag Ä L S K A R att åka skidor och längtar sååå mycket efter det. Det har varit dåligt med slalomåk de senaste två åren pga. graviditet och sen liten bebis, men nästa år ska jag åka massa igen! :-)