tisdag 22 mars 2011

Tisdagstema 12 - Konst/ Vad är konst för dig?

Det är temat i Fabriken den här tisdagen och jag försökte fundera ut något riktigt bra inlägg om konst osv. men så blev jag dessvärre sjuk igår, så nu sträcker jag mig bara till att visa den här fina bilden av konstnären Michelangelo.

The Creation of Adam
Bild: Capricorn Art Gallery

Nu ska jag inta soffan och försöka vila bort febern.. har ju faktiskt inte alls tid att vara sjuk egentligen (när har man det?)

Ha en fin tisdag i solen






7 Kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Åh nej! Inte sjuk! :(

Fru Vallmo sa...

Stackars du! Krya på dig! Kram

LissenTo sa...

Krya på dej nu och vila dej ordenligt.

Bläddra i tidningar och sov en förmiddagslur.

Vacker bild.

Må så gott. // Kram Lissen

Petra / Popetotrora sa...

Krya på dig!!

enannanhelena sa...

Åh Michelangelo, minsann! Jag var på den finaste utställning jag någonsin sett i somras! Med just verk av nämnda M. och hans "kollegor" Da Vinci & Rafael. Tack för påminnelsen! Krya på dig!
/helena

Unknown sa...

Åh stackare... du får Krya på dig.
Bra konst för mig ska beröra mig som betraktare, som tavlan du visar. Sen är konst för mig även hantverk eller en fin rabatt t ex.

Glass är bra medicin när man är sjuk...
Om inte annat känns det bra för själen :)
Kram Maria

Hildas hem - Sofia sa...

Det finns aldrig bra tider för att vara sjuk.

Hoppas att du kryar på dig snart och självklart tycker jag att du ska komma förbi min utställning i september om du får möjlighet :)

Stor krya-på-dig-kram
Sofia