måndag 7 mars 2011

Återvinningsinlägg - Dag 19 En person jag beundrar


Jag återanvänder ett inlägg från 30 dagar utmaningen som jag antog när jag var en alldeles nykläckt bloggare.

Jag ger er

Dag 19 - En person jag beundrar


är Pär Johansson  som är grundare av, och ledare för, Glada Hudik-teatern, teatergruppen med utvecklingsstörda och normalstörda skådespelare som i dag uppträder för fullsatta hus på våra stora showscener.

Jag hörde honom i Sommar i P1 i somras och var alldeles varm och lycklig i hela kroppen efteråt, vilken människa och inspirationskälla.

När Elvis i Glada Hudik gick på SVT, så satt vi bänkade hela familjen för att följa dessa underbara människor, som visar på att vi har mycket att lära av dem,  att man inte ska ha såna fördomar och att man ska behandla varandra med värme och respekt.

"Att bli sedd, älskad och tagen i anspråk är en mänsklig rättighet" är Pär Johanssons ideologi.









3 Kommentarer:

Miss M sa...

DET är en Ideoligi jag definitivt kan skriva under! För oftast är de inte de handikappade, de utstötta, de missanpassade som har problem med sig själva utan ALLA andra som kallar sig "normala"....

FaB Keramik sa...

Jippi jippi jag håller med - vilka människor!
Kram Frida

LissenTo sa...

Där har vi något att lära och påminnas om.
Håller med dej.

Ha en skön vecka. // Lissen