måndag 24 januari 2011

Vem är Elvira?

Bild: Elvira Spekulerar

Jag kör en liten nypresentation såhär på morgonkvisten, då jag tänkte att det kanske är någon som är nyfiken på vad den där "Elviran" är för en filur och kanske inte orkar leta igenom hela bloggen efter information.

Jag är alltså kvinna, mamma, hustru, dotter, syster, väninna och förhoppningsvis också arbetskamrat inom en snar framtid igen. Jag är en ofrivillig fritidsforskare eftersom det blev nerdragningar på min tidigare arbetsplats.

Jag har en positiv inställning till livet men med ett stråk av allvarsamhet emellanåt.. då jag kan vara en riktig grubblare också. Humorn är mitt sätt att ta itu med vardagen i stort och i smått. Att roa mig själv och min omgivning med fyndiga kommentarer är mitt signum, då jag tycker om att få människor omkring mig att må bra..

Min familj är mitt allt och mitt hem är min borg, det är där jag kryper undan när jag behöver tanka ny energi.

Är nu i en process där jag försöker hitta mig själv och vad jag vill med min framtid, jag har nämligen tappat bort mig någonstans på vägen, då jag har haft fullt upp med att vara mamma, levnadskamrat, arbetat och bara flutit med i strömmen..

Intresset för hem och inredning är stort och Feng shui känns som ett spännande inslag som jag vill få in i mitt boende.. Jag rensar ut och möblerar om med jämna mellanrum för att förhoppningsvis hitta rätt till slut.. Hemmet är i en ständig process där jag blandar loppisfynd med nya ting.

Jag är ingen pysselmänniska, utan är den där mamman som sitter med fastklistrade fingrar i sina desperata försök att delta i barnens påsk, jul och andra pysselaktiviteter på skolan. Men jag följer gärna andra pysselmänniskor här i bloggvärlden och inspireras väldigt av dem.

Jag försöker hela tiden att sluta jämföra mig med andra som jag fått för mig har det perfekta livet. Mitt egna liv är ju faktiskt inte så tokigt det heller. Det finns ju bara en av mig och det är ju ganska coolt..




8 Kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Vad roligt att få lära känna dig lite bättre! Det är konstigt det där i bloggvärlden annars; det känns liksom som man känner dom man läser.

Miss M sa...

Vi är faktiskt "freakischly" lika =)

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vilket härligt inlägg, roligt att få läsa om dig.

Ulrica sa...

Min dotter skulle ALDRIG säga något illa om sin iphone efterson hon har tjatat om den i evigheter och vi försökt med andra kanske lite billigare alternativ men utan framgång :)

Anna sa...

Jag har haft kläm på vem du är i någon månad nu. Så nu ser jag din blogg ur ett nytt ljus, eller ja, läser den på lika villkor som du läser min kanske? Kul att du bloggar hur som helst. Jag tror en blogg är ett bra hjälpmedel när reda ut vem man är :) Man får utrymme att vara kreativ och att bara fokusera på sig själv.

Den där Victoria sa...

Anna, det ante mig att du skulle lista ut det ganska snabbt, du är en smart kvinna du ;) . Du inspirerade mig till viss del att ta steget in i bloggvärlden. Kram på dig och till er övriga som hälsar på härinne också förstås //Elvira

Unknown sa...

Å jag vet precis hur det känns att leta efter sig själv! Maila om du vill ha lite lästips =O)

Sköt om dig!

Malin

LissenTo sa...

Nu känns det som jag känner dej lite bättre. Hoppas du hittar det jobb du önskar. Tror nog att du är en riktig BRA mamma, fru och tjej.
Det här med inredning, är ju personlig och det finns ju inget rätt eller fel.
Kram Lissen