tisdag 18 januari 2011

Träna med humor i lurarna

är ingen bra idé, det blir liksom ingen kraft i situpsen när man skrattar så tårarna sprutar.

Jag lyssnade på Morgonpasset i P3 i morse när jag körde ett träningspass här hemma, Anders Jansson från Hipp Hipp var morgonens gäst och jag trodde att jag skulle dö ett tag för jag skrattade så mycket, han är ju helt sanslös.

Träningen blev som sagt lite lidande, men att träna skrattmusklerna är ju också en form av motion och en bättre start på dagen än att få skratta så man får träningsvärk, kan jag inte tänka mig.


Anders Jansson. Foto: Kasper Nowakowski/SR.
Bild och ljud: Morgonpasset i P3

Hoppas att du också har haft en bra start på dagen.





6 Kommentarer:

Miss M sa...

Man tränar sina skrattmuskler allt för sällan! Det borde liksom ligga som vilket gympass i veckan som helst =)

Tror på den gamla "skrönan", ett gott skratt förlänger livet!

och Hipp Hipp är definitivt ett bra recept!

KRAM M

Fröken Fräken sa...

Ska man starta en morgon med något så är det ju med skratt! Inte med magsjuka som jag. Det rekommenderar jag verkligen inte. Tack och lov verkar det vara av snabbt övergående slag...

ingen vanlig dag sa...

Ja han är verkligen rolig och morgonpasset är allt som oftast en bra start på dagen.

Kul att du hittade till mig, välkommen tillbaks!

Kram / Kristina

Att vara någons fru sa...

Det där är ju den BÄSTA träningen :)

Åse - Interiörguiden sa...

Det går verkligen så mycket bättre att träna om man samtidigt blir underhållen!

Sandra | Inspirera Mera sa...

Det lät som en härlig start på dagen :)