fredag 21 januari 2011

O'boy vilken nostalgi

Hittade så härliga nostalgibilder inne hos bloggen Himmelriket och tänkte att jag måste ju visa upp våran fina O'boy burk som är en riktig klassiker och såklart väldigt populär här hemma, inte minst för den närande och goda näringsdrycken som döljer sig inuti, ja så står det ju på locket, så då måste det ju vara sant.

Bild: Elvira Spekulerar
Jag måste ju också visa ett smakprov på bilderna som Himmelriket hade på sin blogg

Vem hade inte en liten smurfsamling hemma?



De här festisförpackningarna var ju egentligen omöjliga att dricka ur, men snygga är dem ju



Jag måste leta rätt på ovanstående bok, för att få frossa riktigt ordentligt i barndomens härliga godis och glassminnen.




6 Kommentarer:

Anonym sa...

Åh härligt... Jag vill också ha en fin burk för sådana där goda näringsdrycker...

Att vara någons fru sa...

Det var fan bättre förr.

Sabina - Ung förälder och gravid igen sa...

Hej!
Jag kikar in för att säga hej. Vill gärna tipsa om mitt diskussions inlägg jag har just nu gällande rasistiska uttryck. Jag tycker att sverige har blivit ett hatland och skulle gärna vilja höra din åsikt om det jag skrivit.
Inlägget hittas här: http://saabiina.blogg.se/2011/january/21-januari-11-diskussions-inlagg-12.html

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram

Miss M sa...

Älska nostalgi! Minns de där 10 öres godisarna man köpte över disk, sura och salt, och 100 stycken blev det minsann för en tia! Det var tider det :)

KRAM

tina sa...

Härligt med nostalgi....oboy-burken är underbart fin!

trevlig helg!
tina

Smultron på ett strå sa...

Hej, vilken härlig blogg du har! Och vilken underbar nostalgitripp! Kommer ihåg festisförpackningarna från mulle-träffarna. Som sagt, omöjliga att dricka ur, men faktiskt riktigt snygga. Fast det tänkte man ju inte på då, där i mulle-skogen...//kram maria