fredag 28 januari 2011

Min Facebook sida

är en slags förlängd arm av min blogg, där kan jag breda ut mig lite mer med mina tankar och spekuleringar. Det är inte någon form av storhetsvansinne från min sida, utan bara ännu en kanal att få utlopp för allt jag vill få ur mig, i form av pepp, tips och diskussioner, både från mitt håll och förhoppningsvis från er också.

Sidan är ganska ny och knappt några medlemmar där ännu, men jag hoppas på att det kan utvecklas till något roligt och inspirerande.



Jag vet inte hur ni ställer er till Facebook i vanliga fall, jag är inte inne och skriver så mycket på min privata sida längre, då nyhetens behag har lagt sig och jag inte känner för att dela min vardag med mina vänner på det viset, jag gillar att umgås i det verkliga livet i form av en fika eller ett telefonsamtal.

Hur använder ni er av Facebook?


7 Kommentarer:

4U2 sa...

"Tvingades" mer eller mindre att öppna en sida där men jag använder den inte, bara vid speciella fall om ngn kontaktat mig via den.

isa sa...

Härligt initsiativ av dig!!!!!!

Jag använder facbook som dagbok och som ett kompliment mellan mina vänner.. Jag tillhör inte dem som vill ha över 400ytliga kontakter på fejan utan delar min vardag med dem som jag inte träffar så ofta där men som jag ändå talar med under veckan. (I stället för att höja sms trafiken..)Mina syskon är utspridda över världen just nu så fejan är verkligen en bra samlingspunkt för oss.


Sedan använder jag inte min blogg till så mycket privat utan mäst vissa tillfällena v min vardag. så får jag inte skriva av mig blir jag tokig :) Kram

Miss M sa...

Har bara ett 50 tal vänner (som faktiskt är riktiga vänner eller bekanta) det där med flest vänner vinner klarar jag inte av! Vräker ur mig saker som måste ut! Ibland älskar jag det, ibland hatar jag det! Sån är jag, ingen Miss in between =)

KRAM

~ INA ~ Inas☆House sa...

Jag har en blandad kompott med människor på facebook och det tycker jag är jättekul. Man får läsa roliga saker men även sånt som man tycker att de inte behöver skriva om, men alla är olika och det är ju upp till dem hur de vill "blotta" sig. :) Jag skriver bara när andan faller på och det är inte ofta och aldrig deep stuff. I bloggen skriver jag inte heller "djupa" saker utan det lite av ditt och datt om mig och min vardag. :)

Önskar dig och dina en fin Fredagkväll! Kramen Ina

Att vara någons fru sa...

Bra gjort! Mer sånt!
Själv använder jag fejan till att hålla koll på vad alla gör och att stalka gamla ex *s*

tina | pepparochvanilj.se sa...

Jag är ingen stor facebookanvändare precis....men kikar in då och då, delvis för att ha lite koll på min dottter och hennes vänner, men även för att det är kul att läsa vänner och bekantas knasiga och roliga statusuppdateringar. Tror det är lite bra att känna till hur ungdomarna agerar i detta sociala media... en slags morsa på fejjan =)

Kram Tina

Fröken Fräken sa...

Jag känner mig som den enda i världen som inte har en FB-sida. Jag fattar inte vitsen! De jag vill hålla kontakten med håller jag kontakten med ändå, och jag känner inte att jag behöver tala om vad jag gör till alla hela tiden. Och så har jag ganska fullt upp med bloggen också! ;-D