onsdag 19 januari 2011

Har ni sett..

Livet från den ljusa sidan"? Den gick i helgen och jag går fortfarande och tänker på hur bra den är. Jag har sett filmen tidigare, men i helgen när jag såg den, så var det som i ett helt annat ljus. Jag skrattade och grät om vartannat, det är en riktig må bra film med ett djup i.


En romantisk komedi om den osannolika förbindelsen som uppstår mellan tre helt olika New York-bor - och de verkar aldrig få ordning på sina respektive liv. 

Trion består av en snabbkäftad romanförfattare, en servitris som försöker vara en ansvarstagande ensamstående mor och en homosexuell konstnär som aldrig blir nöjd med sina målningar. Det är genom en fjärde personlighet som de får kontakt - nämligen en hund vid namn Verdell.



Det är lika med filmen "Föräldraskap", som är en riktig klassiker. Livet är som en berg och dalbana och relationer med släkten kan vara riktigt krångliga,  men också rent fantastiska när det väl gäller.

Föräldraskap
I fyra generationer kämpar familjen Buckman med det klassiska problemet: Hur uppfostrar man sina barn på bästa sätt? I mitten av allt står Gil, som tillsammans med sin fru har tre barn och ett fjärde på väg. Gil har beslutat sig för att bli en bättre förälder än hans egen far var. Men hur bär man sig åt?


Samtidigt slåss Gils tre systrar med sina egna familjeproblem. Gil tröstar sig med att han trots allt är en bättre far än sin bror, som är familjens svarta får. Eller, är han?


En rolig film fylld med igenkännande skratt. Det finns ett liv som är mycket hårdare än alla andra: Familjelivet....


Ja det blev alltså lite filmtips här på eftermiddagen, nu ska jag försöka låtsas om att jag inte känner mig trött efter att ha blivit väckt tidigt i morse av sjuka barn, jag ska ju på Zumba har jag ju bestämt.


Bilder från CDON och Discshop




2 Kommentarer:

Linda sa...

Ja jag har sett livet från den ljusa sidan och den är så jäkla bra. Sicken surkart...

~ INA ~ Inas☆House sa...

Toppenbra filmer!
Zumba loss åt mig med ;)
Kram Ina