lördag 6 november 2010

Det här med motion...

Jag gillar att röra på mig, inte hysteriskt mycket men lite lagom sådär, ut och springa, stavgånga och så går jag även på Zumba, som är den enda gruppträningen som jag någonsin har fastnat för. Men jag gör allt det där på lite hobbynivå, för att hålla kroppen i hyfsad form, då jag också tycker om att äta och dricka gott och jag vill inte heller göra avkall på godis osv. Man lever ju bara en gång, iallafall i den här kroppen ;) ..

Hursomhelst så kommer jag att försöka ge lite tips och motivation till dig som vill komma igång, om du som läser råkar vara en sån som jag var tidigare, det vill säga en så kallad soffpotatis som hade jättesvårt att ta sig tid till att komma igång med någon träning. För jag vet ju att det är en vana som man måste arbeta in, och framförallt att motivationen måste finnas. Min motivation låg nog i att inga kläder matchade mina volanger kring midjan, där allt satt sig...

Jag återkommer i ämnet... alltså inte om volangerna kring midjan.. men om tipsen...

0 Kommentarer: